Mihin käytän applikaatioita?

DSC_4811-4.jpg

*Kaupallinen yhteistyö: Raha-automaattiyhdistys: RAY

 

Oletteko koskaan miettineet, millaista elämä ennen applikaatioita oli? Kuinka paljon niitä tänäpäivänä meillä on ja kuinka paljon ne ovatkaan elämäämme helpottaneet. Ainakin tällainen fiilis on itselläni, olenhan tunnetusti applikaatiofani. Treenaan, katselen sarjoja, luen uutisia, kuuntelen kirjoja, editoin kuvia, pelaan, keskustelun ihmisten kanssa, opiskelen ja inspiroidun applikaatioiden välityksellä. Niistä on muodostunut iso, ja tärkeä osa arkeani.

Myös RAY on siirtynyt applikaatio-aikakauteen ja lanseerasi vastikään uuden sovelluksen, johon on koottu kaikki heidän rahapelinsä. Yhteistyössä RAY:n kanssa pääsin kokeilemaan sovellusta ja kertomaan heille fiiliksiä applikaatiosta ummikon näkökulmasta. Mikäli kauppojen hedelmäpelejä ei lasketa on pelaaminen minulle siis lähestulkoon tuntematonta. Sukellettuani sovelluksen kautta hetkeksi pelimaailmaan, totesin, että tämä kenttä on kyllä toden totta kehittynyt. Pelikortit ja pyörivät appelsiinit eivät ole enää ainoa tapa viettää aikaa rahapelien parissa, vaan tarjolla on tänäpäivänä vaikka ja mitä. Ilokseni huomasin, että osaa RAY:n peleistä voit pelata myös feikkirahalla!

 

DSC_4756-5.jpg

DSC_4854.jpg

 

RAY haastoi minut listaamaan, mihin kaikkeen applikaatioita nykyään käytän ja mitkä applikaatiot ovat olleet kovassa kulutuksessa. Tässä suosikkejani muutamasta kategoriasta!

Valokuvat

Puhelimella otetut kuvani käyvät aina VSCO:n ja Snapseedin läpi, ennen kuin ne päätyvät Instagramiin. Ehdottomasti suosikkini mitä valokuvien editointiin tulee! Into vain kasvoi kun ostin puhelimeeni VSCO:lta muutaman lisäfiltterin!

Ruoka

Kun kaipaan ideoita ruoanlaittoon, kaivan Yummlyn esiin. Ilmoitan vaan pääruoka-aineen ja applikaatio hoitaa loput. Jopa kauppalistan tekemisen! Minusta on niiiiin ihanaa kun kotiin saa nykyään tilattua muutakin kuin pitsaa ja kebabia. Woltin kautta tilaankin viikottain ravitsevia ruoka-annoksia toimistolle tai laiskimpina päivinä myös kotiin. 

Treeni

Yogaiasta on ollut iso riemu. Kotijoogaaminen ja kotona venyttely ovat toimineet omalla kohdallani tosi hyvin. Tyypillisesti levittelen makakriin kynttilöitä, laitan rentouttavaa musiikkia ja aloitan tunnin. Freeleticsin kehonpainotreenit kaivan esiin siinä vaiheessa kun kaipaan hikitreeniä ja liikkeiden osalta pää lyö tyhjää. 

 

DSC_4872.jpg

DSC_4863.jpg

RAY:n uuden sovelluksen pääset lataamaan täältä

 

xx Sara

6 Comments
  • DOM
    Posted at 17:13h, 06 October

    No että hyvää päivää!
    Näin historiallisesta perspektiivistä (ja persektiivistä kanssa tällä palstalla, pusi?) sanoisin, että applikaatiot ovat, no, jostain syvältä tietämyskoneitten maailmanvalloitussunnitelmien syövereistä. Nuorempi väki istuu hartiat lysyssä näpyttelemässä äly(?)kännyjään, ja kunto rapisee, seksi ei maistu, lapset laiminlyödään (jos niitä kuitenkin jostain putkahtaa), yhteiskunnallinen ilmapiiri polarisoituu jne jne. Merkit ovat ilmassa!
    Kylläpä helpotti!

    • saratickle
      Posted at 19:18h, 06 October

      Voi DOM kuule, jotenkin en yhtään nyt yllättynyt tästä palautteesta… 😀

  • Vierailija
    Posted at 07:43h, 07 October

    Voi vitsi sitä toivoisi, että bloggaaja funtsisi yhteistöitään joskus siitä näkökulmasta, sopivatko ne blogiin. Tämä hyppäsi taas todella negatiivisella tavalla muiden postausten joukosta esiin. Varmasti RAY maksaa sulle hyvin, ja rahaahan sä nimenomaan haluat tällä blogilla tehdä. Kuitenkin toivoisi, että yhteistöitä punnitessasi miettisit yritystä, liittyykö sen toiminta mitenkään sinuun, onko sulla siitä jotain postauksen arvoista sanottavaa, toimiiko yritys eettisesti ja kestävästi jne, ei vain sitä, mitä sulle maksetaan. Blogissasi on hyvin paljon kaupallista yhteistyötä (välillä paremmin, välillä huonommin merkittynä), ja aika ison osan niistä tyydyn satunnaisena lukijana nielemään, vaikka ne pakotetuilta tuntuvatkin. Kuitenkin poikkeuksia on valitettavan usein, ja tämä postaus oli erityisen hyvä esimerkki. (Ja btw rahapelien mainostus on eettisestikin aika arveluttavaa, eiköhän peliongelmia ole ilman pelien mainostustakin tarpeeksi. Toki tällaisten miettiminen menee liian vaivalloiseksi, I know.)

    • saratickle
      Posted at 08:21h, 07 October

      Voi kuule, kyllä näitä tulee kelailtua, paljonkin. Yhteistyöt ovat pitkiä prosesseja, joita käynnistellään hyvissä ajoin. Niitä suunnitellaan monta kuukautta ja bloggaajan näkemykset otetaan huomioon jokaisessa vaiheessa. Pystyn täysin seisomaan Ray:n arvojen takana. Minun tapauksessani avustusrahoilla on tuettu jopa useampaakin toimintaa jossa olen nuorempana ollut mukana. Olen siis hyvin miellläni tässä kampanjassa. Toinen juttu on se, että saatiin asiakkaan kanssa yhdessä suunniteltua mielestäni todella mielenkiintoinen kulma tähän kampanjaan! Mikäli kyse olisi ollut pelkästä pelin testaamisesta, en olisi lähtenyt mukaan. Ajattelen aina kampanjoita lukijoideni kautta, mikä heitä voisi kiinnostaa ja mistä he hyötyisivät.

      Tästä kampanjoiden merkitsemisestä olen kirjoittanut useammankin jutun, aihe alkaa olemaan jokseenkin kulutettu… Mikäli postaus ei ala sanoin: kaupallinen yhteistyö: yritys x” se ei ole kaupallinen yhteistyö. Jos esittelen omia suosikkituotteitani ja vinkkailen esimerkiksi hyvästä applikaatiosta, kyse ei ole kaupallisesta yhteistyöstä, ellei postaus edellä mainituin sanoin ala.

      Blogiin ei tietenkään päädy ne kampanjat, joista kieltäydyn. Siksi on helppo tuomita. Totuus on kuitenkin, että kieltäydyn suurimmasta osasta minulle ehdotetuista yhteistöistä. Monesti sanotaan, että bloggaajat tekevät liikaa mainosyhteistöitä, totuus on, että esimerkiksi ennen tätä viikkoa minulla on ollut peräti kuukauden tauko edelliseen yhteistyöhön.

      Mukavaa viikonloppua! 🙂

    • Olen pettynyt
      Posted at 09:38h, 07 October

      Aivan samaa mieltä! Itsellänikin otti silmään, että onpa huonosti taas valittu mainostaja ottaen huomioon blogin sisältö. Ikävä huomata, että raha ratkaisee.

    • Vierailija
      Posted at 13:20h, 07 October

      Minua itseäni eivät yhteistyöpostaukset häiritse. Bloggaajan on saatava leipä pöytään ja laskut maksettua. Mutta RAY-yhteistyöstä en ole pitänyt kenenkään blogin kohdalla lähinnä siksi, että koen blogin kohderyhmän olevan väärä RAY:lle.